Leerdoelen
Communicatie
Ik heb gekozen om een leerdoel van blok 1.2 te blijven ontwikkelen. Dit is communiceren, omdat ik denk dat dit misschien wel het belangrijkste is wat je kunt ontwikkelen. Het is erg belangrijk wat voor een eerste indruk je achterlaat en ook hoe je overkomt tijdens (mail) contact. Wanneer dit niet goed is zal je minder snel serieus worden genomen. Ik heb dit blok kansen gekregen om deze competentie te verbeteren, bij bijvoorbeeld POD en stage. Het voorbeeld stage heb ik al genoemd bij blok 1.2. Ik ben van mening dat door mijn pro-actieve houding en manier van schrijven heeft gezorgd voor onze stage plekken.

Stappen
Om dit doel te blijven ontwikkelen heb ik verschillende stappen ondernomen. De eerste stap was het contact leggen met zowel de POD organisatie, als de stage organisatie.
Het contact voor het POD verliep met Martijn Speelman. onder het kopje 'Bewijslast Martijn Speelman' staan enkele screenshots van het mailcontact dat wij hebben gehad. Voor verdere bewijslast heb ik mijn POD partner Remco Lantinga gevraagd. Ik heb hem gevraagd hoe de communicatie tussen mij en de vereniging verliep, maar ook tussen Remco en ik. Dit staat onder het kopje 'Bewijslast Remco Lantinga'.
De tweede stap was het onderhouden van het contact. Dit is voor mij een verbeterpunt. Tijdens het POD is erg goed gegaan. Reden hiervoor was dat dit veel informeler was dan bijvoorbeeld Fit for life en de stage. Tijdens POD heb ik contact ondhouden met Martijn Speelman door middel van WhatsApp. Dit ging makkelijk en snel. Tijdens stage is dit minder goed gegaan. Rick en ik hebben afgesproken om Elke Veld (stagebegeleider) zo veel mogelijk op de hoogte te houden. In de realiteit werden we het meeste begeleid door Reinder Radersma. Met hem hebben we erg veel contact gehouden en dus het contact met Elke wat verwaarloosd. Ik kreeg op een gegeven moment een mailtje van Elke met de vraag hoe alles ging. Dit was wel een realisatie-moment dat ik dacht 'Dit had ik anders moeten doen'. We hebben het snel opgelost door een update te sturen waar Elke erg tevreden over was (opzet TRX-boek). Dit mailtje en mijn reactie hierop staat onder het kopje 'Bewijslast Elke Veld'.
De les hieruit is dat je elke partij op de hoogte moet houden over de vorderingen. Dit is iets waar ik in de toekomst aan moet werken (ook wanneer contact veel formeler is dan ik tot nu toe heb gehad.)
De derde stap voor mij was afsluiting. Dit betekend het contact na het project. De stage kan ik hier nog niet in betrekken aangezien ik deze nog loop. Het project Fit for life kan ik wel als voorbeeld gebruiken. Ik heb met Dick Pieper afgesproken om het cijfer nog te sturen zodra deze bekend is. Dit heb ik gedaan en ik wacht nog op reactie. Ik vind het erg belangrijk om een goede afsluiting te realiseren, zodat wanneer je nog een keer iets nodig hebt je een positieve indruk heb achter gelaten. Wanneer je een heel project loopt bij een organisatie, maar vervolgens niks meer laat horen zal de organisatie misschien een negatief beeld hebben.
Bij de POD is de afsluiting een ander verhaal aangezien ik deze mensen nog wekelijks zie. Dit zorgt wel voor een positieve afsluiting.
Om extra bewijslast te verkrijgen heb ik mijn stagebegeleider Reinder Radersma gevraagd om twee vragen te beantwoorden over mijn communicatie. Deze staan hieronder.

Resultaat
Als ik kijk naar mijn resultaat ben ik daar wel erg tevreden mee. ik heb vanaf het begin gesteld dat ik mijn communicatie wil verbeteren en dat heb ik naar mijn mening zeker gedaan. Ik merk dat ik mij zelfverzekerder voel in communicatie en dus sneller contact op neem met partijen.
Wel zie ik dat het nog beter kan, vooral met het op de hoogte houden van partijen. Ik vind dit een goede ontwikkeling want dit geeft me meteen een mooi doel dat ik verder kan ontwikkelen.
Bewijslast Martijn Speelman


Bewijslast Remco Lantinga
Remco Lantinga: '' In blok 1.3 vond ik je communicatie ruim voldoende. Je zegt wat je denkt, bent duidelijk en kunt dit ook goed overbrengen. Daarnaast heb je een prettige manier van praten. Een minpuntje aan je communicatie is dat ie soms wat laat op gang komt. Hiermee bedoel ik dat je pas vlak voor de deadline communiceert over taken en taakverdeling. Nu weet ik alleen niet of dit ligt aan je planning of je communicatie.''
In blok 1.4 heb ik samengewerkt met Bas Oosting voor Sporttraining. Hierbij was het belangrijk om goed te overleggen wanneer we wat gingen doen. Ook was het belangrijk dat we op één lijn zaten. Ik heb Bas ook gevraagd om feedback te geven over mijn communicatie. Dit staat onder het kopje 'Bewijslast Bas Oosting'
Bewijslast Bas Oosting
''Gedurende het afgelopen blok was de communicatie vanuit Stijn goed. We hadden al snel duidelijke afspraken en deadlines kunnen maken. Ook kwam hij tijdig met vragen of opmerkingen met betrekking tot de opdrachten van het vak Sportpraktijk."
Bewijslast Elke Veld
Eerste mail van Elke:

Mijn reactie op Elke haar mail:

Elke haar reactie op die mail:

Planning
Een ander doel die ik het hele jaar heb is Planning. Dit is een doel waarmee ik eigenlijk mijn hele leven al moeite mee heb. Ik kom er tot nu toe nog mee weg omdat ik snel en makkelijk leer, maar leuk is het niet om alles in een week te moeten doen. Elk blok heb ik me voorgenomen om alles te maken zodra de opdracht komt. Dit is me niet gelukt. Ik heb alles opgeschoven tot de laatste 1 á 2 weken.
Ik neem me bij deze voor om een goede manier te zoeken waardoor ik beter leer plannen. Ik zit eraan te denken om een whiteboard of iets dergelijks aan te schaffen en die op een plek te hangen waar ik hem vaak zie. Op deze manier heb ik in ieder geval overzicht in wat er van me verwacht wordt en wanneer, dit is nu namelijk vrijwel nooit het geval.
ik moet helaas concluderen dat ik dit niet heb ontwikkeld. Ik heb voornamelijk de focus gelegd op communicatie, maar moet zeker meer aandacht gaan besteden aan planning.
Maak jouw eigen website met JouwWeb